środa, 25 maja 2016

MEDYCZNY TAG KSIĄŻKOWY ☺



Witajcie, kochani! Postanowiłam zrobić dzisiaj dla Was "Medyczny Tag Książkowy", który podpatrzyłam na blogu "Zaczytana Iadala" (link do bloga Oli na końcu) i który bardzo mi się spodobał. Ostatnio nie napisałam nowej recenzji, a to dlatego, że czytałam długie książki, których nie mam w planie zrecenzować. Ale już za niedługo biorę się za #ME Joanny Fabickiej i na pewno pojawi się moja opinia o tej (jak słyszałam) świetnej pozycji. A więc, przejdźmy do tagu:



1. Anestezjologia - książka, która tak mnie zanudziła, że jej nie skończyłam.

Bardzo długo myślałam nad odpowiedzią, gdyż zazwyczaj muszę skończyć czytać książkę do końca. Po prostu tak mam, że nie lubię niedokończonych historii. Ale jednak znalazłam! "Zapałka na zakręcie" Krystyny Siesickiej. Czytałam ją jakieś 3 lata temu i skończyłam gdzieś tak na 100 stronie. Po prostu nie mogłam dobrnąć do końca. Nie mogłam. Myślę, że byłam za młoda, bo książka naprawdę mnie nudziła, a otrzymuje raczej pozytywne recenzje.






2. Diagnoza - książka, przy której chciało mi się płakać.

Wbrew pozorom tych książek wcale nie było tak dużo, bo zazwyczaj to filmy sprawiają, że płacze jak bóbr. Ale ostatnio czytałam właśnie pewną powieść, przy której płakałam ok 4/5 razy i to niekiedy tak, że musiałam przerwać i uspokoić się :D A mówię tu o "Harrym Potterze i Insygni Śmierci" J.K. Rowling. Książce tak wspaniałej i poruszającej, że jedynym słowem, jakim mogę ją określić to: FENOMENALNA! Powieść, która (tak jak i 6 pozostałych) wprowadziła do mojego życia: magię, miłość, odwagę i przyjaźń.






3. Zawał - książka z nagłym zwrotem akcji.

Myślałam, myślałam i myślałam, przy okazji stwierdzając, że chyba za mało książek czytam, skoro muszę tak długo myśleć i postanowiłam, że wybiorę "Zbuntowaną" Veronici Roth. Dlaczego? Zakończenie drugiego tomu zaskoczyło mnie i nie spodziewałam się tego, co autorka zrobiła. Myślę, że WIADOMOŚĆ przekazana frakcjom przyczyniła się właśnie do takiego nagłego zwrotu akcji, który wymagał od nich podjęcia decyzji i działania.






4. Dentysta - książka, której szczerze nie lubisz.

Oczywiście, bez żadnych wątpliwości będą to cztery książki Gayle Forman: "Zostań, jeśli kochasz", "Wróć, jeśli pamiętasz", "Ten jeden dzień" i "Ten jeden rok". Powieści, które prawie zmieszałam z błotem w jednym z moich postów (link: Książki Gayle Forman), więc nie wspomnę tu już o nich ani słowem. A tak przy okazji-niedawno wyszła nowa książka tej autorki, a ja obiecałam sobie, że nie sięgną już po nic co wyszło spod pióra Forman, ale niestety trafiłam na pozytywne recenzje "Zawsze stanę przy tobie", więc gdybyście mogli powiedzieć mi, czy warto sięgnąć po tę książkę, czy nie, to byłabym Wam bardzo wdzięczna.




5.Nie ma go/jej już - książka z zupełnie niespodziewaną śmiercią.

Myślę, że to pytanie nie powinno pojawić się w tym tagu, gdyż odpowiedź na nie może okazać się spojlerem, więc UWAGA!! KTO NIE CZYTAŁ TRYLOGII "NIEZGODNEJ", A ZWŁASZCZA 3 TOMU TO NIECH PRZEWINIE DO PYTANIA 6, GDYŻ TERAZ POJAWI SIĘ DUUUUUŻY SPOJLER!!!!

Oczywiście, że niespodziewaną śmiercią była śmierć Tris :'( Nie mogłam uwierzyć w to co Roth zrobiła. Jak ona mogła??? Po skończeniu "Wiernej" miałam ogromnego kaca książkowego. Nie mogłam się pogodzić z utratą tak wspaniałej bohaterki. 





6. Operacja - książka, przy której wstrzymujesz oddech, boisz się tego, co się stanie.
Myślę, że najlepiej byłoby tu podać jakiś horror albo thriller, ale z racji tego, że nie sięgam po tego typu literaturę,odpowiem: "Inne anioły" Lili St. Crow. Była to moja pierwsza fantastyka. Czytałam ją już kilka lat temu,kiedy było ciemno i do dziś pamiętam moment, w którym byłam przerażona i czytałam tę powieść z wypiekami na twarzy i szybciej bijącym sercem. P.S. Potem bałam się zasnąć. ☺☺






7. Pobieranie krwi - krwawa książka.

Niestety jeszcze takiej nie czytałam :( :( (No chyba, że moje opowiadanie się liczy ☺ )

8. Komu lekarstwo? - książka z gorzkim zakończeniem.

Hmmmm??? "Miasto Kości" Cassandry Clare? A może "W pierścieniu ognia" Suzanne Collins? Obie pozycje mogłyby być odpowiedzią na to pytanie, bo ich zakończenia były wprost niemożliwe i nie chciałam, żeby stało się to co się stało. Ale odpowiem jednak "Światło którego nie widać" Anthony'ego Doerra. Koniec tej powieści czytałam z otwartą buzią, bo nie mogłam uwierzyć w to co się stało z Wernerem i jego siostrą. Byłam w szoku. Ta książka to jest coś wspaniałego. Każdy powinien ją przeczytać, a potem się w niej zakochać ♥




9. Zawroty głowy - książka ze świetnym wątkiem miłosnym.

Zdecydowanie seria "Akademia Wampirów" Richelle Mead.  Jest Dimka i jest Rose i to co się pomiędzy nimi dzieje to po prostu obłęd. Autorka wykreowała chyba najlepszy wątek miłosny w całej historii literatury młodzieżowej. Rozpływałam się nad Rose i Dimitrem, pokochałam ich całym sercem, kibicowałam im i dałam zawładnąć się całej historii. Żeby zrozumieć mój zachwyt na tą dwójką trzeba po prostu przeczytać "Akademię....", bo uwierzcie mi, że warto. 





"To już jest koniec, nie ma już nic, jesteście wolni, możecie iść" :) Dziękuję wszystkim tym, którzy dotrwali do końca. Podzielcie się w komentarzach, jakie byłyby wasze odpowiedzi, a chętnych zapraszam do zrobienia tagu na swoim blogu.


Link do bloga Oli: Zaczytana Iadala

Miłego dnia ☺




~Jęcząca Marta

4 komentarze :

  1. Zgadzam się, że "Insygnia śmierci" to prawdziwy wyciskacz łez... ; cc
    Świetne zestawienie..<3

    http://paulabookfreak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że zainspirowałaś się moim postem ❤
    "Inne anioły" -> również czytałam, dosyć dawno temu, ale bardzo mi się podobały! :D Może nie byłam przerażona, bo lubię takie klimaty, ale naprawdę mega wciągająca historia!
    Rose&Dimka ❤ Co tu dużo mówić/pisać... Lepiej nie zacznę tego wątku, bo jeszcze tak się rozpiszę, że nie będę potrafiła skończyć xD
    Co do śmierci Tris - też się jej nie spodziewałam, ale jakoś nie przeżyłam jej tak mocno, bo "Zbuntowana" i "Wierna" strasznie mi się ciągnęły... O ile "Niezgodna" mnie wciągnęła, tak jej kontynuacja niezbyt :(
    Pozdrawiam! :)
    Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się "Niezgodna" były najlepszą z wszystkich trzech książek :D Co do serii"Inne anioły" niestety nie mogłam jej dokończyć-moja biblioteka nie posiadała dwóch ostatnich tomów, a i w sprzedaży niezbyt są dostępne- nad czym bardzo ubolewam :/ Pozdrawiam!

      Usuń