środa, 25 maja 2016

PRZYSŁOWIOWY BOOK TAG ☺


Zapraszam wszystkich na pierwszy tag książkowy, który podpatrzyłam na blogu Świat ukryty w słowach.


PRZYSŁOWIOWY BOOK TAG:


1. Apetyt rośnie w miarę jedzenia-książka jednotomowa,której kontynuację chętnie bym przeczytała.
Myślę, że byłyby to "Papierowe miasta" Johna Greena. Tylko nie chodzi o to, że książka tak bardzo mi się podobała, że aż mam ochotę czytać o dalszych losach bohaterów. Nie. Po prostu zakończenie było tak bardzo rozczarowujące, że chciałabym się jednak dowiedzieć, co było dalej, jak to się wszystko potoczyło, co się stało z Margo, Benem,Quentinem i Radarem. (recenzja "Papierowych miast": Papierowe miasta )




2. Co za dużo to nie zdrowo - kontynuacja, która była gorsza od pierwszej części.
I tu odpowiedź jest bardzo prosta----> "Zbuntowana" Veronici Roth, czyli drugi tom "Niezgodnej". Ta relacja pomiędzy Tris i Tobiasem, myśli Tris i jej działania-UGH!!! Co nie zmienia faktu, że całą trylogię kocham! ♥





3. Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki - książka, którą mogę czytać wielokrotnie.
Na pewno "Niezgodna" Veronici Roth (książkę przeczytałam już 6 razy), "Harry Potter", "Dary Anioła" i wiele, wiele innych...  ☺☻







4. Stary, ale jary - ulubiona książka z dzieciństwa.
"Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery oraz "Tajemniczy ogród" Frances Hodgson Burnett





5. Nie taki diabeł straszny, jak go malują - książka, która pozytywnie mnie zaskoczyła.
"Wszechświat kontra Alex Woods" Gavin Extence 
Nie byłam do końca przekonana do tej pozycji: początek mi się dłużył, do tego te zagadnienia związane z kosmosem itp. Ale końcowy efekt był niesamowity ♥






6. Nie chwal dnia, przed zachodem słońca - książka, która rozczarowała mnie zakończeniem.
Mogłabym w tym miejscu, znów napisać o "Papierowych miastach" Johna Greena, ale odpowiem "Ten jeden rok" Gayle Forman, bo cała ta książka była totalnym rozczarowaniem (recenzja:Ten jeden rok )




7. Wyśpisz się po śmierci - książka, w którą tak się wciągnęłam, że mogłabym zarwać przy niej nockę.
W tej chwili pamiętam o trzech takich książkach, przez które zerwałam nockę i są to: "Love, Rosie" Cecili Ahern (recenzja:Love, Rosie)  "Oddam ci słońce" Jandy Nelson oraz "Złodziejka książek" Markusa Zusaka 




8. Mowa jest srebrem, milczenie złotem - książka z najlepszymi dialogami.
Bez najmniejszych wątpliwości "Miasto Kości" Cassandry Clare ( I tom serii "Dary Anioła"). Dialogi, przez które nie raz płakałam ze śmiechu ☻☻




9. Raz na wozie, raz pod wozem - książka, która miała dużo zwrotów akcji.
 "Percy Jackson i bogowie olimpijscy. Morze potworów" Ricka Riordana ( II tom serii "Percy Jackson i bogowie olimpijscy") [Recenzja za niedługo]





Pierwsze koty za płoty - książka, przez której początek nie mogłam przebrnąć.
 Tu wskażę książkę polskiego autora-Henryka Sienkiewicza i nie, nie będą to "Krzyżacy", ale "Quo Vadis"- kocham *.*




11. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu - książka, którą zna prawie każdy.
 Oprócz lektur szkolnych, myślę, że taką książką jest "Gwiazd naszych wina" Johna Greena-powieść o której słyszał już każdy. (recenzja: Gwiazd naszych wina )




12. Co ma wisieć, nie utonie - książka, której zakończenie przewidziałam, będąc w trakcie czytania.
 Nie spotkałam się jeszcze z książką, której zakończenie przewidziałabym w stu procentach, ale myślę, że odpowiem "Panika" Lauren Oliver, bo dużo elementów po prostu się spodziewałam. (recenzja: Panika )




13. Od przybytku głowa nie boli - ulubiona powieść licząca ponad 400 stron.
 "Światło którego nie widać" Anthony'ego Doerra (640 stron)





14. Być kulą u nogi - książka, w której występuje trójkąt miłosny.
 W prawie każdej książce występuje trójkąt miłosny: "Igrzyska Śmierci" Suzanne Collins, "Pamiętniki wampirów" L.J. Smith, "Dary Anioła" Cassandry Clare...





15. Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby - bohater, który czuje się niekomfortowo w sytuacji, w której się znalazł.
 Myślę, że Harry Potter podczas, gdy każdy uważał, iż jest wybrańcem. 




18. Co nas nie zabije to nas wzmocni - bohater, który pod wpływem wielu czynników dorośleje.
 Beatrice Prior z trylogii "Niezgodna".








Dziękuję, jeśli dotrwaliście do końca. Do zrobienia tagu nominuję: Emilię z "Zaczytanego świata Emilii" (Zaczytany świat Emilii ) ☻ ☻Miłego dnia ♥ 



~Jęcząca Marta









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz