wtorek, 28 czerwca 2016

Polscy Booktuberzy+BOOKATHON 2016+Noc książkoholików

Cześć książkoholicy! ♥

Miałam ochotę napisać post, który nie byłby recenzją albo TAG-iem, więc postanowiłam poruszyć temat polskiego Booktube.

Ja osobiście uważam, że Booktuberzy są wspaniałymi osobami, którzy wykonują kawał naprawdę dobrej i ciężkiej roboty, a na dodatek są dowodem na to, że współczesne społeczeństwo nie zapomniało, jaką potęgę mają słowa i jak wiele pięknych wartości, humoru i przygody potrafią wnieść do życia książki.

Tak więc dziś chciałabym Wam przedstawić 12 Booktuberów, których oglądam, podziwiam i dzięki którym przeczytałam już wiele wspaniałych pozycji. (wszystkie linki znajdziecie na końcu☺)



Zdecydowałam, że zrobię listę od miejsca 12 do 1 . Pierwsze 9 pozycji jest ułożonych przypadkowo, natomiast kolejne miejsca na podium już mają znaczenie, bo wybrałam "WSPANIAŁĄ TRÓJKĘ ♥", z całej reszty "WSPANIAŁYCH BOOKTUBERÓW ♥".

Zacznę od trójki Booktuberów, których zaczęłam oglądać całkiem niedawno, więc dopiero zaczynam całą przygodę z Nimi. Niemniej jednak już zdążyłam się od nich uzależnić i  nawet pisząc tego posta słucham jednej z recenzji.



12. "Caroline in the Bookland"






11. Paweł z kanału "P42"






10.  Weronika z kanału "Bookocholic 21"





Kolejne dwie Booktuberki oglądam już od jakiegoś czasu, ale też dopiero zaczęłam je poznawać i uzupełniam zaległości w filmikach ;) I są to:



9. Daria z kanału "Więcej Książków"



8. Anna z kanału "Abigail Jailette"




Kolejne dwie Booktuberki poznałam przez przypadek. Najpierw trafiłam na filmik Klaudii i dopiero później właśnie za sprawą Klaudii dowiedziałam się o kanale Alicji. Dziewczyny są naprawdę rewelacyjne; zakochałam się nie tylko w ich filmikach książkowych, ale także w dyskusjach na temat serialu "Shadowhunters" .



7. Klaudia z kanału "Totallbooknerd 7"







6. Alicja z kanału "Aliska czyta"




Z dwoma kolejnymi Booktuberami nie łączy się jakaś wielce ciekawa historia poznania. Jeden z kanałów powstał całkiem niedawno i śledzę go od początku. Natomiast drugi kanał obserwuję już od dłuższego czasu, a wcześniej czytałam bloga Tego Booktubera.



5. Ula z kanału "Słomka"

[niestety nigdzie nie mogłam znaleźć zdjęcia z filmików]



4. Robert z kanału "Czytanie moim tlenem"





I oto teraz przedstawiam Wam moją TOP 3 NAJLEPSZYCH POLSKICH BOOKTUBERÓW. Naprawdę trudno było mi wybrać, kto ma być na miejscu trzecim, a kto na miejscu drugim (o pierwszym nie mówię, bo to była "oczywista oczywistość"), ale w końcu po długim namyśle:



3. Laura z kanału "Laura Lee" ♥♥♥





2. Maja z kanału "Maja K." ♥♥♥♥





Miejsce pierwsze wędruje do wspaniałej, cudownej, nadzwyczajnej, bezkonkurencyjnej i "rozpierniczającej system" Anitki z kanału "Book Reviews by Anita" ♥♥♥♥♥♥






Pierwsza część tego posta jest już zakończona, więc może od razu przejdę do części drugiej, czyli "Bookathonu".


Anitka z "Book Reviews..." organizuje razem z Eweliną Mierzwińską letnią edycję "Bookathonu", w której postanowiłam po raz pierwszy wziąć udział. 

Co to jest "Bookathon"?

Jest to
wydarzenie czytelnicze, polegające na tym, że przez siedem dni czytamy książki, które przypisaliśmy do poszczególnych wyzwań, przy czym jedną książkę możemy np. dopasować do dwóch lub trzech kategorii. Oczywiście podczas tego tygodnia nie jest powiedziane, że musimy przeczytać wszystkie wybrane pozycje, bo tutaj liczy się przede wszystkim zabawa. 

Wszystkich zainteresowanych odsyłam do filmiku Anitki,-link oczywiście znajdziecie na końcu-w którym to Ona wytłumaczyła wszystko jaśniej i bardziej zrozumiale ;)




A oto jakie ja książki przypisałam poszczególnym kategoriom:

Do punktów 1, 2 i 5 dopasowałam "Koronę w mroku", "Dziedzictwo ognia" i "Królową cieni"  Sary J. Mass.




Do punktu trzeciego dopasowałam książkę Marty Abramowicz "Zakonnice odchodzą po cichu".







Dzięki wzywaniu szóstemu postanowiłam przeczytać w końcu "Ostatnią piosenkę" Nicholasa Sparksa.








Do punktu czwartego przypisałam "Zaginioną dziewczynę" Gilliana Flynn'a.







Razem to jakieś 3180 stron. Myślę, że strasznie ambitnie i mogę nie zdążyć, ale przecież liczy się dobra zabawa ☺ ☺ 

Zachęcam Wszystkich do udziału w "Bookathonie".


I przejdę już do ostatniej sprawy, jaką chciałam Wam dziś przedstawić. Obawiam się, że ten post jest już i tak za długi, więc postaram się streścić. 

Noc książkoholików organizowana jest przez "Książkowe kocha nie kocha". Odbędzie się z 2 na 3 lipca od godziny 20:00 do godziny 06:00. Przez te 10 godzin uczestnicy akcji będą czytać, co tylko zechcą. Akcja jest całkowicie darmowa. Jej celem jest pokazanie wartości czytania. W zeszłym roku udział wzięło aż 7 tysięcy osób, więc zachęcam wszystkich do uczestnictwa.



Jeszcze nie wiem z jaką książką spędzę Noc Książkoholików, ale na pewno dołączę do organizowanej akcji.



I to już jest koniec.  

Podzielcie się w komentarzach, czy Wy oglądacie polskiego Booktube, jeśli tak to jakich Booktuberów najbardziej lubicie? Napiszcie również, czy bierzecie udział w Bookathonie lub Nocy Książkoholików i co sądzicie na temat tych akcji. Pozdrawiam Wszystkich! ☺


Linki:


~Jęcząca Marta

14 komentarzy :

  1. Ja oglądam Anitę, Maje i Darie , co do Nocy ksiazkoholikow to napewno wezmę udział do tego sa wakacje i jest to weekend. Czego chcieć wiecej :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaką książkę będziesz czytała podczas Nocy Książkoholików? Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. kurcze, chyba skuszę się i dołączę do tych wyzwań :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    Posy z bibliotekaamarzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :D Chętnie zajrzę na Twojego bloga. Pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Nie wiem, ja jakoś nie mogę przekonać się do oglądania filmików, wolę przeczytać notkę na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzje na blogach są zazwyczaj bardziej "poukładane" niż te w filmikach, ale mi obie formy bardzo się podobają :D Na początku też nie ciągnęło mnie do oglądania Booktube, ale w końcu przyłapałam się na tym, że coraz częściej oglądam recenzje i tak już zostało :)

      Usuń
  4. Uwielbiam Anitke i Olgę z Wielkiego Buka. Zapraszam do mnie gdzie mozesz poczytac wywiad wlasnie z nią kiroku-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitka to królowa polskiego Booktube!! Olgi nie miałam przyjemności jeszcze oglądać. Chętnie zajrzę na bloga ;)

      Usuń
  5. Od czasu do czasu również lubię pooglądać filmy :D Zwłaszcza gdy przedstawiają swoje zdobycze książkowe :D
    Gillian Flynn w twardej? Mam "Ostre przedmioty" i oprawa jest po prostu świetna <3

    kasi-recenzje-ksiazek.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Gillian Flynn w twardej :D Jeżeli spodoba mi się "Zaginiona dziewczyna" może sięgnę po "Ostre przedmioty". Polecasz tę książkę? Chętnie odwiedzę bloga ;)

      Usuń
  6. Ja uwielbiam i oglądam P42, jest pierwszy na liście :D Poza tym Lubi też całą twoją trójkę :) ogólnie ostatnio nałogowo oglądam booktuberów <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja P42 dopiero poznaje, ale Paweł jest naprawdę świetny :D Booktuberzy rządzą!

      Usuń
  7. Jejku ja się nie mogę zdecydować..musze zacząć planować co przeczytam bo niewiele czasu zostało..😍

    paulabookfreak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń