sobota, 28 lipca 2018

#59 "Girl Online. W Trasie" Zoe Sugg




Nie spodziewałam się, że kiedykolwiek przeczytam coś od Zoe Sugg, bo jej książki wydawały mi się głupiutkie i dość sztampowe, a i ich tematyka nie trafiała jakoś szczególnie w moje gusta. Ale jeśli już jakaś książka zalega na półce dłuższy czas, to wypadałoby ją przeczytać. Zacznijmy jednak od fabuły.

"Girl Online. W Trasie" przedstawia historię Penny Porter. Dziewczyna rozpoczyna właśnie wakacje i wybiera się w trasę koncertową ze swoim chłopakiem Noah. Okazuje się jednak, że wyobrażenia Penny o życiu gwiazdy były zupełnie inne od rzeczywistości.  Dziewczyna musi stawić czoła specyficznemu koledze Noah z zespołu i poradzić sobie z tym, że chłopak nie ma dla niej czasu. Do tego Penny dostaje listy z pogróżkami od tajemniczej CałejPrawdy.

Mam świadomość tego, że "Girl Online. W Trasie" to druga część trylogii (?), a ja nie przeczytałam pierwszego tomu, ale wiecie co? Nie wiem, czy jakoś szczególnie przeszkodziło mi to w lekturze i odbiorze drugiej części. Oczywiście nie wiedziałam, o co chodzi z atakami paniki Penny, ale przyjęłam je jak część jej osobowości, której nie trzeba tłumaczyć, która po prostu jest. Nie znałam niektórych wspomnień Penny o Nowym Jorku i Noah, ale to również mi nie przeszkadzało, bo nie miały one znaczenia dla fabuły i rozgrywających się w niej zdarzeń. Były to raczej smaczki dla tych, którzy pierwszą część znali i absolutnie nie zniszczyły mi one lektury. 

Ale przechodząc już do konkretów, zacznijmy od tego, że "Girl Online. W Trasie" jest naprawdę dobrze napisaną książką. Spodziewałam się raczej bardzo prostego, miernego pióra autorki, a okazało się, że pisze one naprawdę dobrze i ciekawie, potrafi zainteresować opisywaną historią i wciągnąć, a stosując odniesienia do współczesnych zjawisk młodzieżowych (social mediów, mody, muzyki), z pewnością przemówi do szerokiego grona młodych odbiorców. 

Sama historia również nie jest zła. Jak to w typowej młodzieżówce występują tutaj miłość i dramy, ale są one bardzo realistycznie i sensownie poprowadzone, można je logicznie uzasadnić. Fabuła nie jest skomplikowana, a wręcz powiedziałabym, że lekka i wymarzona na okres wakacyjny. To taka niezobowiązująca, przyjemna lektura, która jest w stanie zainteresować, a nawet zaabsorbować i dostarczyć rozrywki. Sama muszę przyznać, że w miarę postępowania historii nie mogłam oderwać się od "Girl Online. W Trasie", a kiedy odwróciłam ostatnią kartkę, stwierdziłam, że koniecznie muszę przeczytać pierwszą część. To jedna z tych książek, która nie poszczyci się wybitnym poziomem, ale skradnie serducho prostą, ujmującą historią. 

Bohaterowie nie wyróżniają się niczym szczególnym i są to raczej tacy typowi przedstawiciele postaci książek młodzieżowych. Wcale nie znaczy to jednak, że nie można ich polubić. Są sympatyczni, potrafią rozbawić i co najważniejsze można się z nimi utożsamić

O czym naprawdę warto wspomnieć to wątek homoseksualny. Nie spodziewałam się, że Sugg podejmie się tak istotnego tematu, ale podjęła się i dała radę! Temat ten został dobrze przedstawiony, o relacji dwóch męskich bohaterów czytało się z dużą przyjemnością, a sama ich historia była bardzo urocza (niczym ta w "Simon oraz inni  homo sapiens"). Do ostatnich stron kibicowałam i śledziłam z przejęciem losy tych bohaterów, więc za to dla autorki duży plus.

Podsumowując, "Girl Online. W Trasie" to bardzo przyjemna, lekka lektura, może miejscami przewidywalna, ale i tak dobrze napisana i posiadająca mimo wszystko pewien element zaskoczenia. Nada się idealnie jako czytadełko na wakacyjny wyjazd, a prostą, nieskomplikowaną fabułą na pewno wpłynie odmóżdzająco na zmęczony umysł. Biorąc się za jej lekturę warto pamiętać, że to nic nadzwyczajnego, ot dobrze skonstruowana młodzieżówka. 



TYTUŁ: Girl Online. W Trasie

TYTUŁ ORYGINALNY: Girl Online. On Tour

AUTOR: Zoe Sugg

CYKL: Girl Online (tom 2)

WYDAWNICTWO: Insignis 

DATA WYDANIA: 4 listopada 2015 r.

GATUNEK: literatura młodzieżowa

LICZBA STRON: 338

TŁUMACZENIE: Olga Siara




Czytaliście?
Lubicie twórczości Zoe Sugg?
Znacie pierwszą część?
Dajcie znać w komentarzach! ♥



~Marta

27 komentarzy:

  1. To już nie mój target wiekowy. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo i nie mój i nie mój gatunek ;)

      Usuń
    2. Rozumiem, was dziewczyny. Może następnym razem znajdziecie coś dla siebie 😉

      Usuń
  2. Uwielbiam oglądać vlogi Zoe Sugg, ale jej książki mnie rozczarowały. ;/ Chociaż nie wiem czy ten drugi tom nie był lepszy. W pierwszym chyba główna bohaterka strasznie działała mi na nerwy i te jej żenujące wpadki.
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, szkoda. Teraz nie wiem, czy brać się za pierwszy tom, skoro główna bohaterka jest aż tak bardzo irytująca. Zobaczymy 😁

      Usuń
  3. Dwa razy pod rząd "#58", czy to błędzik? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, to błąd. Tak to jest, jak się robi recenzje na zapas. Dzięki za czujność! ❤

      Usuń
  4. Nawet by mi do głowy nie przyszło sięgnąć po książkę z tego gatunku, ale wiesz co? Kiedy czytać literaturę lekką i przyjemną, jak nie w gorące lato, prawda?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, cieszę się, że Cię zainteresowałam. Na te upały ta książka będzie zdecydowanie idealna.

      Usuń
  5. Słyszałam dużo dobrego o książkach Zoe Sugg, ale zawsze miałam do nich takie samo nastawienie, jak Ty na początku :D Po tej recenzji tak sobie myślę, że sięgnę po nie, jeśli najdzie mnie ochota na dobrą młodzieżówkę :)
    Pozdrawiam ciepło ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Cię przekonałam!
      Pozdrawiam ❤

      Usuń
  6. Nie czytałam i raczej tak pozostanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam już wiele o tej książce, ale to raczej nie mój typ niestety :)
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/07/zatoka-agnieszka-wolinska-wojtowicz.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni rozumiem. Jaki gatunek jest twoim ulubionym? 😁

      Usuń
  8. Pewnie gdybym była przynajmniej z dziesięć lat temu, to sięgnęłabym po tę historię, ale teraz jestem już za stara na takie tytuły.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałem poprzednie dwie części, ale teraz jestem trochę za stary haha. Niestety nie mój typ.
    Dzisiaj natrafiłem na Twój blog i zostaję stałym czytelnikiem! <3
    Zapraszam do mnie, na recenzję "Hashtagu"!
    http://book-dragon-blog.blogspot.com/2018/07/30-hashtag-recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha, oj tam jaki stary 😂
      Bardzo się cieszę ❤
      Na pewno wpadnę!

      Usuń
  10. Kiedyś chciałam przeczytać, ale teraz już mnie do tego nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałem każdy komentarz w tym wątku i dowiedziałem się bardzo dużo ciekawych informacji.Takie informacje bardzo mnie interesują.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny to jest blog.Tak naprawdę jakby nie przypadek to nawet na chwilę na ten blog bym nie wszedł.Taki już jestem

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja swojej koleżance powiedziałem ze na pewno bardzo dobrze zrobi jak zainteresuje się pracą https://carework.pl/oferty-pracy .Ona mnie posłuchała i do tej pracy poszła.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tym blogiem na pewno zainteresuje się bardzo dużo osób. Ten blog jest mega ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja wszedłem bardzo przypadkowo na ten blog i na tym blogu zostanie. Ten blog jest mega ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjny blog. Kumplowi powiem o tym blogu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Od mojego kumpla dowiedziałem się o tym blogu . Na pewno na ten blog będę wracał.

    OdpowiedzUsuń